Sales & Relatiebeheer

Verstevigen van jouw salesforce of een intensiever relatiebeheer? De ontmoeting met de klant effectief benutten op een natuurlijke en professionele wijze? HRD Professionals biedt uitgekiende dienstverlening op sales en relatiebeheer waarin leren, performance en presteren hand in hand gaan. Scherpte op de attitude en vaardigheden waar het succes van jouw onderneming van afhankelijk is.

Excellente klantbenadering
Bij sales en relatiebeheer draait het – naast een uitmuntende dienst en/of excellent product – vooral ook om een onderscheidende klantbenadering. Niet een kunstje wat we even bij de klant doen, maar een overtuigende aanpak met een duidelijk verhaal en ondersteund vanuit de organisatie door een professionele commerciële sturing. Uitgevoerd door medewerkers die geloven in het product oprecht interesse hebben in de klant en plezier beleven aan het contact met de klant.

Beweging realiseren door de salesforce te versterken en/of het relatiebeheer te intensiveren. In onze trainingen gaan wij graag met je dieper in op de volgende onderwerpen:

  • Strategisch netwerkbeheer: markt in kaart brengen, witte vlekken analyse, strategisch belangrijke partijen identificeren, relevante prospects, warme en lauwe netwerk inventariseren, afstemmen van een werkbare strategie v.w.b koude acquisitie;
  • Commerciële vaardigheden: telefonisch contact, inzicht op het salesproces, basis communicatieve vaardigheden voor sales en acquisitie, professionele voorbereiding, commerciële gespreksvoering, omgaan met tegenwerpingen;
  • Excellente performance: uitstraling & presence, presentatievaardigheden, pitch en overtuigingskracht, non verbale communicatie, improvisatie, lef en creativiteit;
  • Onderhandelen: sturing in gespreksvoering, voorbereiding op complexe sales trajecten, onderhandelingsvaardigheden, team buying & team selling, multilevel selling;
  • Commerciële sturing: sturen op strategisch netwerkbeheer, discipline in commercie, salesproces en targets, persoonlijke ontwikkeling van salesmedewerkers, coaching & support, teambuilding en groepsdynamica.

Salestraining
Afhankelijk van de je vraag kunnen één of meerdere onderwerpen relevant zijn voor jouw organisatie. Wij gaan graag met jou in gesprek om te kijken welke onderdelen opgenomen moeten worden in een passende aanpak. Want enkel trainen is niet het enige wat wij bieden. Vaak blijkt training nuttig, maar een beperkt effect te hebben op de lange termijn. Om die reden combineren wij onze trainingsactiviteiten vaak met een aantal gerichte praktijk interventies die maken dat progressie op sales in het reguliere werkproces zichtbaar wordt. Onze interventies:

  • Training: een intensief trainingsprogramma’s waarin de scherpte wordt gezocht op professionele uitstraling, vaardigheden en inzicht. Een hoog tempo, veel afwisseling, concrete casuïstiek en businesscases om het doen gehalte hoog te houden. Het credo: ‘stop telling start selling';
  • Pré-sales: wij schuiven aan bij de voorbereiding van de grotere acquisitietrajecten, voorbereiding op inhoud en vorm wordt volgens de handvatten uit de training ter hand genomen, tegenwerpingen worden in kaart gebracht en rol- en taakverdeling besproken. Een finaal rollenspel is de ultieme voorbereiding;
  • Commerciële 360: om je salesforce goed in kaart te brengen en daadwerkelijk te toetsen hoe intern en extern jouw mensen gewaardeerd worden, raden wij je aan een commerciële 360 graden feedback in te zetten. Jouw mensen krijgen middels een gestructureerde methodiek een heldere spiegel voorgehouden hoe zij zichzelf zien en hoe zij door hun omgeving worden waargenomen;
  • Coaching on the job: reflectie op de ondersteunende processen en systemen, reguliere overleggen en bilateraaltjes worden bijgewoond en voorzien van feedback, coaching en of supervisie op de commerciële sturing;
  • Lean in commercie: aan de hand van de Lean systematiek wordt een project opgestart om jouw commerciële processen in kaart te brengen en de doorlooptijden, faalkosten en verspilling terug te dringen om zo een efficiënte commerciële dienstverlening te realiseren.
  • Intervisie: Juist reflectie en collegiale scherpte is essentieel om zowel als individu en als team te groeien. Wij begeleiden jouw team in een aantal gestructureerde intervisie sessies zodat zij op effectieve manier leren van zowel succesvolle als mislukte salestrajecten;
  • Coaching: individuele begeleiding van medewerkers of management om in hun rol de commerciële slagkracht te brengen die vanuit de organisatie van hen wordt verwacht;
  • Commercieel Developement Center: wij bouwen als finale van een leertraject of als tussentijdse interventie om de effectiviteit van jouw salesforce te toetsen een commercieel Development Center. De deelnemers doorlopen in korte tijd een vier of vijftal praktijkcases waarin zij hun commerciële talent op alle manieren zullen moeten aanwenden. Zij ontvangen tussentijds feedback van collega’s en begeleiders die resulteert in een persoonlijk reflectie op de eigen kwaliteit en ontwikkeldoelen. Onze ervaring is dat jouw eigen klanten het vaak bijzonder leuk vinden om in een dergelijk Development Center te participeren.

Geïnspireerd geraakt om ook jouw sales of relatiebeheer op een hoger plan te tillen en zie jouw activiteiten die daar ondersteunend of aanvullend op kunnen zijn? Wij gaan graag met je in gesprek!
« Terug naar overzicht
MADE BY NONKA.NL